fredag 19 augusti 2011

"Fina människor", sa farsan när vi fortsatte i sommarnatten...

"Det ska vara en fest för alla åldrar", sa General-Johan.
150 000 besökare på Augustifesten i Norrköping.
Det är ett gigantiskt, kollektivt adjö till sommaren i Sveriges vackraste stad.
Farsan och jag ville vara med.
Far och son laddade med ett par kalla inför folkfesten.
Bartender-Niclas på Harrys var trött. Han borde valt ett annat jobb.
Stenmarck bjöd på 7-milakliv, September lyfte publiken mot en klarblå sommarhimmel.
Farsan, 66, sjöng med i "Mikrofonkåt"....
Den lille grabben med hörselskydd log med hela ansiktet framför scenen i Vasaparken...
Vi såg inga poliser, vi såg inget bråk.
Vi såg bara leenden, kramar och sockervadd.
På hemvägen träffade vi en strålande Sara.
Jag fick en kram och en puss på kinden av min gamla elev.
Hon har hittat en ny kärlek.
Jag är glad för hennes skull.
"Fina människor", sa farsan när vi fortsatte i sommarnatten.

Jag gillar det där...

2 kommentarer:

  1. Ett härligt avslut på sommaren även om den kan dröja kvar ännu några veckor med lite tur.
    Ni verkar ha en sån härlig relation, din pappa och du. Den är jag allt lite avundsjuk på ;)
    Ha en bra vecka//Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja, Lena, fint avslut på sommaren...
    "Vad du än gör, så se alltid till att något att se fram emot..., sa en vän till mig för många år sedan. jag har med mig orden genom livet.Sommarens avslut, vårens första tecken, eller bara en kopp kaffe på trappan...
    Japp, bra relation till både morsan och farsan..det är värdefullt!
    Ha en fin vecka!
    Kram/Thomas

    SvaraRadera