torsdag 1 september 2011

Jag har ett rätt juste jobb....

Jag har gått 13 630 steg idag.
Ja, jag vet....
Du har redan avslöjat mig. Jag har skaffat en stegräknare.
99 kronor på Clas Ohlsson, med överfallslarm.
I fall någon skulle attackera mig där på gatan...
Jag har gjort en vanlig dag som reporter. Men jag har gått runt mellan jobben.
Och ändå levererat så att chefen är nöjd med mitt resultat.
Jag tror det i alla fall.
Men jag skulle komma till en annan sak.
Jag går runt i min fantastiska hemstad i solskenet och jagar studenter.
Studenter som inte tar lån, för att de inte behöver det.
Jag skulle ha ett ansikte och en röst till statistiken som säger att färre tar lån från CSN.
Det är så det fungerar i tidningsvärlden. För att få liv i tråkiga siffror, liksom.
Ett angenämt uppdrag, jag lovar.
Jag fick prata med en massa studenter innan jag träffade rätt.
Jag fick en massa tips och mobilnummer.
Trevliga möten och trevliga samtal.

Och det var just då som tanken slog mig.
Jag har ett rätt juste jobb.

13 630 steg, ett 20-tal värdefulla möten, och 1 872 tecken till tidningen...

2 kommentarer: