söndag 13 februari 2011

Så kom leendet. Så kom buset i blicken, som bara Lisa har...

Det var målet som sammanfattade våra vildaste fantasier.
Det var Buster, Rekord-Magasinet, Kriminal-Journalen och Piff och Raff på samma gång.
Orden kommer från Aftonbladets Peter Wennman.
Det handlar om Wayne Rooney´s mål i derbyt mot City.
Det är fotbollskonst som känns i varje cell i kroppen.
Grabben gör ett konstmål som ekar i hela fotbollsvärlden.
Jag har själv fått den där träffen på bollen, en på tusen.
Jag spelade i en annan division, men jag har känt känslan som går genom kroppen.

Nu är det andra känslor som motsvarar fullträffen mitt i kryssen.
Som när en sjuk Lisa, efter dygn av oro i kroppen.
Efter dygn med virus som bara bråkar.
Efter dygn av frågor, vad gör de med mig egentligen?
Så kom leendet. Så kom buset i blicken, som bara Lisa har.

Precis som ett skott i krysset. Fast bättre.

Lisa är på banan igen...

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt...bus är bra för själen!
    Önskar en fin vecka
    Lena

    SvaraRadera
  2. En av alla sporter jag hållit på med är Ultimate Frisbee. Vi spelade en träningsmatch mot det andra laget i stan. Vi var bittra konkurrenter, det var sent i matchen. Jag spelade på mittfältet. Matchen stod och vägde. Det regnade. Det var kallt. Vi var trötta. En av backarna i laget fick nog. Hon skickade iväg disken (frisbeen) från vår målzon 50 dit jag försökte ta mig. Den var för snabb för hård.Det var en "kniv" jag såg den komma mot mig. Uppe i himlen och vända ner igen. Jag la på en växel till kastade mig raklång (i alla fall kändes det så), precis vid linjen. Hörde någon i publiken ropa "hon tar aldrig den". Men jag tog den. Boff. Det blev mål. Vi vann träningsmatchen. Jag förstår precis känslan, som spelare - som förälder. Den är obeskrivlig egentligen. Den inträffar inte så ofta, men den är värd att leva för.

    SvaraRadera
  3. Fin ögonlicksbild som ger en känsla av det där!
    tack!

    SvaraRadera