fredag 4 februari 2011

De finns där när vi behöver dom....

Jag fick en dag på brandstationen i Norrköping.
Det går inte att komma ifrån. Brandman. Det blir inte så mycket manligare.
Jag fick det bekräftat på Centralbadet i Norrköping.
Linus, en gammal elev till mig. Eller gammal förresten.
Han är 26, snygg, och har en kropp man skulle döda för.
Och brandman.
Tjejerna som simmade motionssim på andra sidan hade svårt att dölja sin förtjusning.
Linus var där för dykövning med grupp 3, dödens grupp.
Namnet har de fått för att de har varit med om dödsbränder, svåra trafikolyckor, och senast tågolyckan i Kimstad.
De är trimmade, de är trevliga och de räddar liv.
För mig är de hjältar på nåt sätt.
-Det är som vilket jobb som helst, säger Linus.
Javisst, tänker jag.
Men det är inte vilka grabbar eller tjejer som helst.
De finns där när vi behöver dom.
Det är stort. Jävligt stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar