fredag 18 februari 2011

Jag hade uppmanat en polisman att stänga dörren..

Vi blev invinkade till kanten av en polisman på Kungsgatan.
Det var en av många bilturer.
Pappa i fram vid ratten, och Lisa därbak.
Polismannen slet upp Lisas dörr och påpekade att bältet satt fel.
-Stäng dörren, annars får du stryk, sa jag.
För man får det. Man sliter inte upp Lisas dörr, liksom.
Och trär man in huvudet lite fånigt på Lisas revir, har man bäddat för en snyting.
I samma veva slog det mig.
Jag hade uppmanat en polisman att stänga dörren, annars får du stryk.
Jag log lite åt händelsen.
Jag fick ett leende tillbaka i backspegeln.
Från tjejen därbak.
Min söta dotter.

5 kommentarer:

  1. *ler*
    Ja vad gör man?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Galet att du sa så till en polis. När jag med snäll ton bad några onödigt otrevliga och våldsamma poliser att lugna sig fick jag stryk istället.

    SvaraRadera
  3. skrattar för mig själv. Undrar just vad polismannens första tanke var...

    SvaraRadera
  4. Fan, jag visste väl att jag hade rätt när jag bestämde mig för att kalla dig för Kung Thomas! Du är KUNG, Thomas! Bäst! :-D

    SvaraRadera
  5. Ha ha, kan meddela att polismannen såg lite förvånad ut...
    Och då blir du prins Mozart, Elias...! ;-)

    SvaraRadera