lördag 12 februari 2011

Jag får hitta ett bättre sätt att välkomna våren...

Jag har hört Jenny, Jenny med Lasse Berghagen.
Vi snackar 1970-tal.
Jag har haft Carolas autograf på underarmen efter "Främling".
Vi snackar 1980-tal.
Det har varit ett vårtecken bättre än nånting annat genom åren.
Eller ja, ett viktigt sådant i alla fall.
"Vilket skit", skrek farsan efter förra veckan av Melodifestivalen.
-Lugn farsan, sa jag, det är alltid en besvikelse första omgången.
Som för att försvara ett av mina säkraste vårtecken.
Men nu säger jag, lägg ner skiten!
Och det kommer spontant.
Melodifestivalen har på nåt sätt överlevt sig själv, med konstgjord andning.
Det funkar ett tag.
Det funkade till Lena PH:s Det gör ont.
Det hjälper inte med en vacker Marie Serenholt.
Det hjälper definitivt inte med sex burkar Björnebrygg för att se lite dimmigt...
(Jag dricker inte Björnebrygg och klarar max tre öl på en kväll)
Skiten har spelat ut sin roll...

Melodifestivalen är död och begraven för mig!
Jag skriver 2011-02-12. (20.50 för att vara exakt)
Eller som kollega Jensen skriker varje år:
Nu är schlagerhelvetet här igen!
Jag trodde inte jag skulle skriva under på det...
...men nu jävlar är bläcket varmt!

Jag får hitta ett bättre sätt att välkomna våren...

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är verkligen en sorglig tillställning.
    Nej, en nostalgitripp på Spotify...så mycket bättre.
    Våren kommer ju utan detta festivalskval!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit en älskare av fenomenet Melodifestivalen och det är inte varje gång jag kollar, men när jag kollar så gillar jag ofta musiken men själva tävlingen gör inget om den går i graven..
    I kväll gillade jag Waltz, Daniel, Brolle och Sanna.. Ja jag vet att jag är konstig ;-) Ha ha..

    Tack för den fina kommentaren i gårdagens inlägg.. Några strikes fick jag men skyller på att jag var otränad ;-)

    Ha en fin söndag nu..

    Kram Mia

    SvaraRadera