onsdag 1 december 2010

Men det bästa är ju gratis...

Jag måste erkänna en sak.
Det tar emot, men jag tror jag vågar.
Jag ser på "Bonde söker fru" och "Ensam mamma söker".
Det är med skräckblandad förtjusning.
Jag lider med några och gläds med andra.
Det är pinsamt och kittlar på samma gång.
Jag har dock dragit en egen slutsats efter mycket eftertanke.
En slutsats som du förmodligen dragit långt innan tanken slog mig.
Det är ingen ultimat dejt, där framför kameran.
Alla tre singelmammor fick....ja just det, inget hugg.
Bönderna trampar i ovisshet och hamnar i konflikt med sina kandidater.
Näe, visst är det väl så, att kärleken ramlar på när man minst anar!?
Inte i en välproducerad dokusåpa.
Inte heller via en väldigt matchande profil på E-kontakt.
Det tjänas pengar, jo visst.
Men det bästa är ju gratis...
Det som kommer av sig självt.

Det som bara säger klick.

4 kommentarer:

  1. Jupp, klicket är gratis.
    Jag har facebook (gratis) att tacka för min kärlek. Min ungdomskärlek hittade mig där......

    SvaraRadera
  2. Helt sant, det finns inga genvägar som Farbror Barbro sa...man kan ju inte locka fram nåt som inte finns där!

    Ha en fin kväll//Lena

    SvaraRadera
  3. Jag följer ensam..... suck!
    Vad blir det här näst?

    Föresten din gura är klar.Du kan väl slå en pling.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, följer du ensam....?
    Bra att du är klar med guran!
    Kul att du är bra med nåt! ;-)

    SvaraRadera