fredag 24 december 2010

"Jesus struntar i snopp och snippor....."

Jesus föddes idag, för några tusen år sedan, säger dom.
Jag är inte troende på det sättet, men jag är troende.
Jag tror på kärleken, precis som Jesus.
Jag fastnade i Richard Söderbergs debattartikel i Aftonbladet.
"Jesus struntar i snopp och snippor", var rubriken.
Han menar att Jesus var för gränslös kärlek, men kyrkan är emot.
Och det är där jag blir lite religiös, eller nåt.
Söderberg, själv bög, som han skriver, är för gränslös kärlek.
Det är jag med och jag håller med varje ord han skriver.
"Jesus omgav sig av 12 män i lättöppnade kaftaner....."
Och säkert x antal frodiga kvinnor...
Jag bara undrar var det gick snett i historieskrivningen?
Jag bara undrar vem som bestämmer vem man får älska, och älska med?
Vem skrev raderna som förbjöd gränslös kärlek?
Jag bara undrar.

Och med de raderna önskar jag alla därute
en riktigt God Jul!

Med gränslös kärlek, i Jesu namn.

Amen och skål.

1 kommentar:

  1. Mycket tänkvärda åsikter!
    Önskar er en riktigt GOD JUL//Lena

    SvaraRadera