måndag 6 december 2010

Lilltjejen är 15 och älskar snygga grabbar...

Hon kan räkna till fem.
Hon kan nästan klä på sig själv och är ganska busig.
Utvecklingssamtalet berättade om Lisas mål och färdigheter.
Hon är inte två år och går på förskolan.
Hon är 15 och går på världens bästa autismenhet.
Att Lisa tycker om snygga grabbar stod inte i dokumentet.
Men det framkom ändå.
-Hon har bra smak, sa Trumman -Viktoria. Trumman-Jenny höll med, med ett leende.
De har tränat både på skolan och kortis.
De har tränat på att flörta med grabbarna under långa promenader.
Lisa vet vilka grabbar hon gillar och blinkar med hela ansiktet.
-Är han snygg? frågar Trumman-Jenny och vänder blicken mot en byggjobbare.
Lisa skakar på huvudet, och blinkar sen vackert när den snygga byggjobbaren dyker upp.
Den byggjobbare som Lisa tyckte var snygg.
Jag blir glad.
Jag vill höra om det där.
Jag vill höra om när Lisa flörtar och är lycklig.
Det är nog så viktigt.
Lilltjejen är 15 och älskar snygga grabbar.
Det är högst normalt.

6 kommentarer:

  1. Du skriver så fint om din dotter att man blir varm av att läsa// Ha en fin kväll, Lena

    SvaraRadera
  2. Ja det där lilla lilla som ändå är normalt är så viktigt och härligt! Jag känner så väl igen det!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Heja Lisa!! Såklart hon ska flörta. Och såklart att hon väljer själv med vem. Härlig läsning, jag blev helt glad:-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Ja, vi får väl flörta med vem vi vill Mia!
    En mänsklig rättighet på nåt sätt!

    Kram

    SvaraRadera