torsdag 30 december 2010

Det ser fint ut på pappret...

De går på godis och choklad, tjejerna.
-Pappa, jag vill ha nåt gott, ekar mellan väggarna oftare än klockan slår.
Det finns gömställen överallt med godsaker därhemma.
Stora tjejen, mellantjejen och lilltjejen går på socker och godsaker.
Jag säger inget, jag har också mina laster.
Jag går på öl, snus och snabbmat. Inte hela tiden förstås.
Konstigt att kroppen funkar, eller kanske just därför.
Ingen har forskat på den kombinationen.
Öl, snus och hamburgare.
Men det kommer väl!? Livsfarlig kombination, skriker rubrikerna.
Jag fortsätter så länge jag kan, att njuta av livets goda.
Vem gör inte det?
Och så några varv till gymet, för att kunna njuta av godsakerna.
Jag tror att vi funkar så.
I alla fall jag.
Fibrer, träning, grönsaker, alger och total avsaknad av godsaker i all ära.
Det ser fint ut på pappret.
Men näe, jag är en livsnjutare.

Då ingår lite godsaker...

4 kommentarer:

  1. http://www.fridasownwords.blogspot.com/

    Tja grabben. har precis dragit en små liter (blaskig carlsberg) och ska strax ta en till , har därinnan smaskat i mig ett supermeal. Så för utom snuset som jag och min otroligt starka karaktär lagt av med är vi ganska lika. men vem hade anat nått annat. Den bärbara datorn ligger som en smeck på den inte så platta magen vilket blir perfekt. ha ett gott nytt år och glöm inte. behövs igentligen den snubben framför orkesten. har legat sömnlös pga det.....

    SvaraRadera
  2. Tja lillkillen, småliter är för småkillar...supermeal, däremot är för grovjobbare!
    Snus är bara för riktiga karlar...så inget för dig!
    Gott nytt år själv!
    näe jag glömmer inte dina funderingar, även om de är lite märkliga...
    Jag tar med mig frågan!

    SvaraRadera
  3. Det ä ju lite olika det där med vad mán funderar på.....:) Vi som har mkt manliga hormoner kan ibland behöva göra ngt mer feminint som att dricka smålitrar eller köra tjejbilar. Du vet som man säger det man ínte har i brallorna får man ha under huven...
    Men tydligen har vi råttor för smålitrarna är slut nu och jag fick knäcka en storliter. Nä nu måste jag facebooka. ä man mä i svängen måste man ju synas på etern...

    SvaraRadera
  4. Det låter som en skön inställning till livet. Man ska nog njuta av det man kan, se livet som ett äventyr inte en tävling om vem som var nyttigast och sundast men hade tråkigast ;-)
    //Lena

    SvaraRadera