onsdag 22 december 2010

"Jag vill ha Jessica Alba i ett paket...."

Morgonmöte på redaktionen.
Det var inget överflöd av nyhetsstoff.
Det är så ibland.
CSN presenterar en undersökning idag.
Lotten föll på mig att göra jobbet. En fullängdare med faktaruta, snack med kåren och snack med studenter.
Tråkigt jobb, en dålig dag.
Men reporter Filipsson var i form, glad, inspirerad och lite busig.
Fick tag i ett gäng tjejer på Campus som levererade citaten jag behövde.
Stämningen var på topp, på gränsen att likna en förfest.
Jag behövde inte ens fråga om de ville vara med på bild.
Det gick av sig självt på nåt sätt.
Det handlar om tajming och dagsform.
Nästa jobb gick av bara farten.
Fråga fem Norrköpingsbor vad de vill ha i julklapp i form av enkät och bild.
-Jag vill ha Jessica Alba i ett paket, sa 15-åringen.

Citatet skrevs snabbt ner i mitt block.

Citatet var pricken över i:et, en ovanligt bra dag som reporter.

3 kommentarer:

  1. Önskar er en fin jul!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Kikar in för att önska er en riktigt fin GOD JUL! Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  3. Detsamma till er!!

    Kramar/Thomas

    SvaraRadera