onsdag 11 maj 2011

Vi hade Trackslistan som gemensam nämnare...

-Här inne sitter Kaj Kindvall, berättade Lotta på P4 Östergötland.
Lotta är en gammal skolkamrat.
Vi gick på Borgsmoskolan på 1980-talet.
Jag gick klassen över henne, som farsan skulle ha sagt.
Det betyder att hon är ett år yngre än jag.
-Jag kommer ihåg Tracks, sa jag...
-Ja, kassettband och inspelningsknappen, kontrade Lotta.
Vi har levt parallellt. Har haft koll på varandra.
Det har gått några år och vi har inte direkt pratat med varandra under alla år.
Men någon slags koll fanns där.
-Du är ett år äldre än jag, sa Lotta bestämt.
Emira och jag skulle göra "En dag på jobbet".
Jag fotade och mindes den gamla tiden.
Den gamla tiden då Sveriges Radio höll öppet hus.
Jag var där som 12-åring och tittade stumt på direktsändningen av Tracks.
Det var stort. Jag minns varje sekund från upplevelsen.
Att få se en Tracks-sändning live. Här och nu.

Det var lika stort att träffa Lotta, så här 30 år senare.

Glad att hon kände igen mig...
...och glad för nostalgitrippen.

Tack Lotta!

2 kommentarer:

  1. Jamen, det var ju otippat när man gick till jobbet på morgonen - att man ett dygn senare skulle pryda Ettan på Extra! Sånt piggar upp! Precis som att träffa gamla bekanta.

    Borgsmo, ja, med förfärliga idrottslektioner 7.55 på måndagmorgnar med Bingo... Huvva!
    Och dissekering av tvåtaktsmotorer på tekniken. Jag undrar fortfarande varför.

    Och inom en inte alltför avlägsen framtid är dottern högstadiestor. Tanken svindlar...

    Trevligt att ses! Både live och i bloggvärlden!

    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Haha, javisst Lotta!
    Du gjorde dig bra på Ettan!
    Och visst kan man undra vad det skulle vara bra för...med motorn... :))

    ha det fint!

    Ses!

    /Thomas

    SvaraRadera