måndag 9 maj 2011

"Antingen har jag tre barn och vovve. Eller så står jag på scenen".

"Ursäkta att jag ringde lite sent", sa Tove Styrke.
11.00 sharp, stod det i mejlet från hennes manager Petra på Sony Musik.
Det blev 11.20.
Hon ställer upp på en massa intervjuer.
Det är hennes liv nu.
Hon slog igenom som 16-åring i Idol. Hon kom trea 2009.
Sedan har det gått fort.
Hon hoppade av gymnasiet och kastades in i artistlivet. Hon hade väntat på det.
Tove Styrke filar, som 18-åring, på sitt andra album. Det är unikt.
"Nu blir det Tove fullt ut", säger hon.
Debutalbumet var styrt.
Nu blir det Tove fullt ut.
Jag trodde på tjejen från första sekund på audition i Idol.
Som många andra, förstås.
"Tove har DET, och dessutom utseendet med sig", sa Bagge när han upptäckte umeåtjejen.
Så rätt.
Jag frågade Tove vad hon gör om tio år.
Hon svarade utan att tveka:
"Antingen har jag tre barn och vovve. Eller så står jag på scenen".
"Men oavsett vilket, så ska jag göra det fantastiskt", säger hon.

Jag gillar det svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar