söndag 19 april 2009

Mea vita

Dag 8.
Frisör-Vicky gick igenom mitt tjocka hår som om hon inte gjort annat!
Vi pratade om tioårsminnet efter Rambodalsolyckan. Det är länge sedan, men känns som igår. Jag var hennes lärare då!
Nu är hon vuxen och världsvan frisör. Livet är i sin linda och hon ska dra till Stockholm i höst. Stylist eller makeup-artist tror jag hon sa!
Det är det bästa med läraryrket: Man får lära känna en massa underbara ungdomar, och kanske, men bara kanske, har man lärt dem något!
Och när jag träffar dem i vuxen ålder, och de känner igen mig, blir jag så glad.
Jag har levt mitt liv, Vicky sitt, sedan vi skildes där någon gång på 90-talet!
Nu har Vicky "Mea Vita" (Mitt liv) på sin blogg!
http://meavita.blogg.se/2009/march/some-bullshit.html

1 kommentar:

  1. hello =) Va kul att du skrev några rader om mig då! Och skit trevigt att du klippte dig hos mig! Ha det gott så syns vi och hörs vi. kram vicky

    SvaraRadera