onsdag 18 augusti 2010

Toalettlojalitet.....

Det tryckte på.
Liten ville ut, liksom.
Jag var ruskigt pissnödig för att vara ännu tydligare.
I botten på myntfacket skramlade tre riksdaler.
Toalettdörren ville ha fem.
Nyckel-Ahmed hade bemödat sig och skrivit en skylt där bredvid toaletten.
"Vi växlar inte till toaletten".
Näe, okej, jag förstår, ni är trötta på det.
Jag chansade och gick in ändå.
Och jag såg Gud, fick en uppenbarelse, ja vad du vill.
Någon empatisk själ hade gjort en god gärning.
Låskolven var reglad.
Killen före mig hade tänkt ett steg till.
Ett stort steg för en vän i nöd.
Inte ett nickel krävdes för att äntligen få lätta på trycket.
Lätta på trycket där mitt i handelns centrum, på varuhuset Linden.
Jag skänkte en god tanke och ett stort tack till min okände vän.
En liten stund, en väldigt liten stund, funderade jag på om jag gjorde något brottsligt, något oetiskt, eller rent av oansvarigt.
Men nej.
Jag gick därifrån med reglad dörr.
För snart kommer ytterligare en vän i nöden...

8 kommentarer:

  1. Haha. Vilken tung kriminell du är!

    SvaraRadera
  2. Underbart med lite vänliga själar!
    (Men for god's sake Thomas, bild o text i samma inlägg!)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är jag Ullis!
    Tror du jag behöver bikta mig eller nåt...!?

    T

    SvaraRadera
  4. For god´s sake Anna!
    Det blir snyggare att dela upp det!
    Och så är det roligt att retas lite...;-)

    Thomas

    SvaraRadera
  5. Det är inte ett dugg snyggt. Det ser bara ut som om farfar har bloggat och inte riktigt har kläm på tekniken.
    Du lyckas iaf, med att retas. :-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha söt är du Anna!
    Jag uppskattar din komplimang!
    Tekniken har jag aldrig haft problem med, men att retas...där befinner jag mig i världsklass...!
    Hoppas dock att du tycker om mina texter...;-)

    /Bolitompa

    SvaraRadera
  7. You know I do. Annars skulle jag ju inte hänga kvar här. :-)

    SvaraRadera
  8. Bra Anna,jag uppskattar det. En skribent är absolut inget utan läsare ju...;-)

    SvaraRadera