söndag 22 augusti 2010

Jag vet inget vackrare...

En arg Lisa somnade igår.
Täcke och kudde åkte ner från sängen.
Blöjan satt som ett minne i hallväggen.
Jag var beredd på en blöt säng i morse.
Lisa vaknade med sitt vackraste leende. Hon sprang till toaletten och kissade floder.
Hon spänner ut sina fötter när hon är glad.
Händerna ihopknäppta på bröstet och ett glädjeskratt.
Det bara bubblar i den lilla tjejen.
Bilden är obetalbar.
Jag vet inget vackrare.
Jag vet inget vackrare än när Lisa är lycklig i hela kroppen.
-Ska vi gå och tiita i sängen? frågade jag.
-Jaaaa, skrek Lisa och kunde inte dölja sin förtjusning.
Sängen var torr.
-Vad DUKTIG du är Lisa! Inte kissat i sängen.
-Näeee, hi hi!
-Dåå blir pappa glad!
-Jaa, hi hi.

4 kommentarer:

  1. Det strålar! Glädjen lyser om er båda och hela bloggen. Den känns ända hit.
    Jag vet vilken lycka du beskriver.
    Så fint. Så härligt. Så vackert.
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Tack Nina!
    Ja inte alla vet vad vi är med om.
    Men om vi kan beskriva en bråkdel av vårt liv är jag tacksam. Det är gott nog.

    Kram Thomas

    SvaraRadera
  3. Stora tjejen... och vad underbart att få känna sig så där enormt stolt och överlycklig!!! Jag ler hela jag! kram kram från gudmor!!

    SvaraRadera