torsdag 8 december 2011

Precis samma bild som han förmedlar i tv-rutan...

Jag var på en av många luncher på Maxihuset i Ingelsta.
Kebab-haket är lugnt och fint strax efter elva då en reportermage kurrar.
Jag gillar att äta när inte trehundratusen till äter...
Och precis där, när sista tuggan lämnade brickan...
Ett välkänt ansikte i ögonvrån..
Björn Hellberg sitter alldeles ensam vid ett bord och signerar sin senaste bok.
Eller signerar, förresten. Det var tomt.
Jag tror inte det säger något om den sköna killen, och författaren.
Det var nog mest ett tecken på att han hade valt fel plats vid fel tid.
-Tjenare grabben, sa han när jag närmade mig.
Vi pratade en stund.
Man utvecklar fantasi, när man tvingas skriva 20 olika texter till 20 olika tidningar från samma tennismatch, svarade han på min fråga var han fick sin fantasi ifrån....
"En "mordlysten" hälsning från kollegan Björn Hellberg, skrev han i min bok.
Han tackade för pratstunden i ett tomt köpcentrum.
Det kändes ärligt, naturligt och lite busigt...

Precis samma bild som han förmedlar i tv-rutan...

3 kommentarer:

  1. Honom gillar jag.. Han är så där skönt töntigt rolig =) Me like.. Synd bara att han valt fel tid och plats denna dag..

    Ha en fin fredag..

    //Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, skön snubbe!
    Duktig, rolig, töntig och med självdistans.. :-)

    /Thomas

    SvaraRadera