fredag 2 december 2011

Kul, spännande och nervöst...

Lotta Karlsson på P4 Östergötland ringde.
- Jag har funderat på en grej i flera år, sa hon.
-Jag vill köra en motsvarighet till Sommarpratarna, fast på vintern och i lokalradion. Nu har jag kommit till skott och du är en av dem som jag vill ska vara med, fortsatte hon.
Jag satt i bilen när mobilen ringde.
Jag blev lite skraj, men ändå väldigt glad.
En hel timme i radion, med mina bästa låtar, och prata om vad jag vill...
Hm...jag gillar utmaningar, klämde jag fram och tackade ja.
-Jag vill förstås att du pratar om livet med Lisa. Men du ska prata om dig själv också, sa Lotta.
Det var några veckor sedan samtalet kom.
Jag har skrivit manus på varje ledig stund. Det landade på 4 675 ord.
Det svåraste var kanske att välja ut åtta låtar.
Jag har absolut ingen erfarenhet av att prata i radio, mina tankar gör sig nog bättre i skrift.
Men vi spelar in snart och manuset är godkänt. Lite finjustering återstår.
Kul, spännande och nervöst...

Jag lämnar det så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar