onsdag 14 december 2011

En töntig pappa med brickor på näsan och en tår i ögat...

Det kom en tår i ögat.
Tror fan jag börjar bli gammal. Glasögonen på näsan kanske är ett tecken.
Det var Luciatåg i Västra Husby kyrka.
Min gamla lärare Håkan höll inledningstalet. Han är rektor på min dotters skola.
-Jag vet att de kommer att leverera, sa han.
Så rätt.
Jag höll i videokameran (heter det så fortfarande?), och vinglade till.
En efter en, av de små juvelerna sjöng solo utan att darra på rösten.
"Jag såg mamma kyssa tomten", kom lika överraskande som självklart.
Jag var tvungen att lägga ner kameran, ta av mig brickorna och torka.
Jag gjorde det diskret. Ingen såg att mina ögon fylldes.
Linnea och Håkan sa något där innan allt började. De tittade mot mig i kyrkgången. Jag såg det.
Jag fick veta efter föreställningen vad hon sa.
-Han är en tönt.
Jag tar det som en komplimang.
Jag står där i kyrkgången och filmar min lilla dotter i vitt med glitter.
Jag är en tönt som blir rörd.
En töntig pappa med brickor på näsan och en tår i ögat.

Det ska nog vara så...

6 kommentarer:

  1. Och nu fick jag också en tår i ögat! ;o)

    SvaraRadera
  2. Du känner igen dig Lotta!?
    Men du är väl inte lika gammal som jag? :))

    /Thompa

    SvaraRadera
  3. Nä, jag är MYCKET yngre!! Typ ett år är det väl? Här fixar du snöfallet: http://fixa-din.blogspot.com/2011/11/snofall-pa-din-blogg.html

    Kram

    SvaraRadera
  4. Lyckan finns för dem som gråter,för dem som är sårade,för dem som letar och för dem som anstränger sig,för bara de vet att värdesätta,människor som berör dem.

    Om jag vore världens duktigaste trollkvinnan, skulle jag förvandla hela livet till en dröm där allt omöjligt skulle vara möjligt för Dig Thomas, för att Du inte skulle gråta längre.

    Jag önskar Dig och Din familj ett liv utan oro och bekymmer.

    Många varma krama till er alla. Mvh F

    SvaraRadera
  5. Tack!

    Kramar tillbaka till dej!

    /Thomas

    SvaraRadera