fredag 30 december 2011

Jag ska samla alla fina ord, för en tid därframme när jag behöver orden...

Det är helt otroligt.
Orden: Jag är överväldigad,känns i underkant.
Jag vill att du pratar om Lisa, sa Lotta Karlsson på p4 Östergötland.
Jag tog emot frågan med skräck och nyfikenhet.
Jag var livrädd.
En timma i radion. Jag tog utmaningen. Och var beredd på sågning. Jag är ärlig.
Och så kom en rad av fina ord, på mejl, på Facebook, på telefon...
Vet inte hur jag ska bemöta det.
Jag ska samla alla fina ord, för en tid därframme när jag behöver orden.
Jag har beskrivit min verklighet, min ovanliga verklighet.
Och det har berört.
Jag fortsätter att älska den lilla tjejen med autism.
Jag var hämtad att göra det, som min kollega sa.
Jag gör det med stolthet och lycka.

Tack alla fina, för fin respons...
...som inte är alldeles givet.

Kram och ett Gott Nytt år till er!

/Thomas

5 kommentarer:

  1. Du är en rik man, Thomas. På flera sätt. :-)

    SvaraRadera
  2. Lyssnade på när du var vintervärd i P4 --- Rakt in i hjärtat....
    Krama hela familjen och speciellt Lisa från oss!
    GRV/Micke S

    SvaraRadera
  3. Tack Micke!

    Kram till Er!

    /Thomas

    SvaraRadera