måndag 10 oktober 2011

I det här fallet skiter jag faktiskt i om de tillhör vår målgrupp, eller inte...

-Hej, det är Pernilla.
Samtalet nådde mig strax efter morgonmötet på redaktionen i morse.
Det var Pernilla Wahlgren.
Hon satt på ett fik i New York. Klockan var mitt i natten, lokal tid.
Hon var sprudlande glad och svarade på mina frågor.
Hon och Christer Sjögren är på inspirationsturné på Broadway.
Det är dags för julturné riket runt.
"Det är inte riktigt vår målgrupp", sa Extras nyhetschef.
Jag håller med.
Men julkonserter är stort i Norrköping.
Det blir fulla hus i De Geer-hallen.
Så många kan inte ha fel, tänker jag.
Pernilla gjorde sitt jobb. Att bli intervjuad inför en turné.
Jag gjorde mitt jobb, som budbärare åt eventet.
Vi gjorde det snyggt båda två, tycker jag.
Pernilla räckte över telefonen till dansbandskungen Sjögren.
Hans röst skapar lugn.
-Norrköping är speciellt, sa han.
-Vi fyllde sju hus på tre dagar i De Geer-hallen.
Jag tror honom.
Och jag gillar båda två.
Men jag är mest fascinerad av kommunikationen över Atlanten.
Och att jag fick prata med två kreativa människor.

I det här fallet skiter jag faktiskt i om de tillhör vår målgrupp, eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar