torsdag 9 juni 2011

Om den här bloggen inte uppdateras på ett tag, så vet ni varför...

Jag är nära vän med Anna Skipper.
Inte helt sant. Eller: ljug inte, som en av mina gamla elever alltid säger.
Anna Skipper finns på min vänlista på Facebook.
Fråga mig inte hur det gick till. Ärligt.
Hon har lobbat på nåt sätt.
Hursomhelst, hon finns där och jag fick jag ett infall.
Jag och en kompis diskuterade fenomenet ölmage, på en annars atletisk kropp...
Överdrev lite där, men...
Jag skickade ett mejl till Anna med hopp om råd i världsklass.
Råd om hur man får bort ölmagen utan att sluta dricka öl.
Ja, lugn nu! Under har inträffat förr...
Jag hade absolut inga förhoppningar om att hon skulle svara överhuvudtaget.
Men i realtid landade svaret i inkorgen.
Anna Skipper, där i realtid från Italien.
Det löser vi, var budskapet från hälsogurun, som har en blick som skrämmer den tuffaste.
Jag fick ett telefonnummer till en tjej, som skulle guida mig.
"Vi startar i morgon med Detox, vi är klara till midsommar", sa tjejen.
"Det är 39 anmälda hittills, du är nummer 40".
Jävlar, tänkte jag. Det gick nog lite för snabbt där.
Hur ska jag komma ur det här? var tanken som slog mig brutalt.
Jag har inte beställt Detox-paketet.
Alla andra har gjort det.
Lite av en räddning för mig, eller nåt.
Där är vi nu.
Tänk om min vän Anna Skipper knackar på min dörr...
Jag tar en öl så länge och väntar...

Och....om den här bloggen inte uppdateras på ett tag, så vet ni varför....

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha!!!! Jaa du har ju inte någon att skylla på direkt. Det vore nästan roligt om hon stod utanför din dörr med tv-teamet en söndagseftermiddag!!!
    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  2. Lycka till....sa hon med ett litet skadeglatt leende. Nej inte alls, det kommer säkert gå jätte bra, bara två veckor kvar till midsommar nu, känns väl skönt.

    SvaraRadera
  3. Kör hårt Thomas!

    SvaraRadera