fredag 17 juni 2011

Jag hittade henne!

För ett par månader skrev jag här i bloggen om en speciell elev.
Alla mina elever var speciella och satte guldkant på min lärartid.
Elin gjorde nånting mer.
"Kreativ, klurig och framförallt viljestark".
Det är hennes egna ord om sig själv så här i efterhand, sådär en tolv år efter...
Jag hade inte sagt det bättre själv.
Jag undrade var hennes unika kreativitet hade tagit henne i livet.
Häromdagen landade ett mejl i min dator.

Hej Thomas!

Ryktet har nått mig att du minns vår överenskommelse!
Otroligt roligt att höra från dig, jag blev både glad och rörd av ditt blogginlägg.
Du har alltid haft en speciell plats i mitt minne och mitt hjärta, och jag har tänkt på dig också under åren och undrat hur du har det.
Självklart ska vi ses som vi bestämde, även att vi nu har missat det utsatta datumet med ett par år.
Jag minns att vi sa 17 maj, för det skulle vara soligt och varmt.
Jag bor kvar i Norrköping, numera ihop med min sambo Alexander (japp, en kille!) sen tre år tillbaka.
Det här skulle kunna bli ett långt mejl känner jag direkt, finns ju massor att berätta, men jag kanske ska spara mitt livs historia till dejten.

Kram
Elin




2 kommentarer:

  1. Så kul att hon hörde av sig! Hoppas ni får till den där dejten nu...

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att läsa din blogg =) Jag var också en elev till dig på Rambodahlskolan =) men det var lääänge sen nu ;-) Det var år 90-93. Du hade träslöjd, vet ej om du undervisa i några andra ämnen.. Men jag minns att du var väldigt omtyckt och jag såg alltid fram emot att ha dina lektioner =) Jag minns att jag bl.a gjorde en stor hage till mina marsvin :D Jag kallades då för Inkan, och min `bästis` var bl.a Kokko, Fia, Sara (som var tvillingar), jojjo och Lollo. Vet ej om det säger dig nåt?? Mvh Linnea

    SvaraRadera