onsdag 11 augusti 2010

Det är något fint med det där...

Tillbaka efter två dagar kick-off med Extra Östergötland i den vackra östgötska skärgården.
Kick-off, förresten, vilket töntigt ord.
Det har hängt med lite väl länge nu va?
Andas 1983...eller nåt.
Danny hade med jobbkameran, lika givet som att solen går upp.
Jag är tacksam för det. Han tar bra bilder och är duktig på att lägga ut.
Han gör som jag, skjuter från höften, det blir mer kreativa bilder då.
-Keep it coming, skrek Ida till servitören.
Hon ville ha sin Coca Cola serverad i något slags flöde hela kvällen.
Uttrycket var nytt för mig.
Jag gillade det.
Och jag gillar Ida.
Det var badläge därute i Arkösund.
På Badholmarna.
Aningen överkaxigt namn på några klippor och en badstege dock.
Grabbarna badade.
Tjejerna hade inte tid, eller nåt.
-Det är skönt efteråt, sa Danny.
Jag återvände strax innan midnatt.
Solen var på väg ner och konturerna vackra.
Vattnet, som en spegel, tog emot en naken kropp.
Det är något fint med det där.

6 kommentarer:

  1. Tänkte uppdatera min blogg med lite nya länkar. Jag har lagt till din men det är bara att säga till om du misstycker.
    Ha det fint/Caroline

    SvaraRadera
  2. Det får du gärna göra Caroline!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera
  3. Haha, klockrent! Tack för det! =)

    SvaraRadera
  4. Klart du gjorde! Återvände...för ännu ett nakenbad...sommarens sista kanhända... För där jag bor lyser nu solen med sin frånvaro. Men sin vana trogen dyker den kanske upp igen omkring den 21:e...när skolorna återigen drar igång. See you in space...syber space!/L

    SvaraRadera
  5. vad sägs om cyber space med c... ;-) /L

    SvaraRadera
  6. Det funkar vilket som, om du frågar mig Linda! ;-)

    SvaraRadera