söndag 25 juli 2010

Sommaren dyker upp som en dagslända...

Sommaren har levererat sina bästa dagar.
Det går fort.
Inget flyger förbi som sommaren.
Det är väntan, det är förväntningar.
Sommaren dyker upp som en dagslända.
Det är nog meningen.
Sommaren är kort, sjunger Ledin.
Han hade mer rätt än han kunde ana när han skrev alla somrars största plåga.
Du väntar och väntar, och så plötsligt är det slut.
Jag har sagt det förr:
Ta vara på varje sekund.
Det är ditt förbannade ansvar.
Du kan inte skylla på nån annan om sommaren tog slut för fort.
"Nu är den här, så ta för dig, solen skiner idag...."
Men det finns en tröst.
Den kommer igen.
Själv har jag sett sommarens konsert med Winnerbäck, jag har skådat lilltjejens framsteg på simskolan.
Jag har inte badat naken än.
Men det kommer.
För min sommar är inte över förrän jag har badat naken.

7 kommentarer:

  1. Vetskapen om att sommaren kommer igen lugnar ändå inte tillräckligt... Jag veeet! Jag har långledigt och har haft sol lääänge...men har ändå väntat och längtat efter gemensam semester då vi med kortare och längre utflykter lämnar hus, hem och vardag. När så den tiden kommer kommer även regnet, i massor, och kylan, med försmak av höst! Snacka om att det vände snabbt! Men, å andra sidan kan väl inte sommaren vara helt förbi...än...det är ju ännu bara slutet av juli... o du har ju t.o.m. planerat in nakenbadet!

    SvaraRadera
  2. By the way...Linda vid tangentbordet här ovan...

    SvaraRadera
  3. Nu har jag skrivit tre svar, och det första var det bästa förstås...och tekniken strulade!
    Ja, det är svårt att få till, att njuta av sommaren.
    Inget försvinner lika snabbt.
    Men det gäller att ta ansvar för sitt eget njutande. Det är lätt i en familjesituation, att man glömmer det.
    Tror att det är lätt att ha för stora förväntningar.
    Sänk kraven och guldstunderna kommer.
    Och nakenbadet, det är faktiskt inte planerat.
    Men, jag vet att, när det kommer, så kommer jag att njuta varje sekund.
    För det finns nog inte någon större frihet, än ett nakenbad på sommaren..
    Jag skulle vilja sätta ord på det, skrivklåda som jag har, men det får lämnas osagt...
    Det blir bäst så...

    Kramar/ Thomas

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att du väntar med att bada naken...enbart för jag vill ha lååååååång sommar!! hihi kram svala

    SvaraRadera
  5. Söt är du Svala! Jag väntar för din skull!!!!

    SvaraRadera
  6. MYCKET tänkvärda ord, Thomas!!
    Och åter igen, tack för allt du delar med dig av Pärlan.

    SvaraRadera
  7. Tack!
    Anonym, jag är glad att du läser, och du får gärna skriva ditt namn...;-)

    SvaraRadera