söndag 11 juli 2010

Jag tror vi är rätt bra på det, Lisa och jag....

Vi hade en tuff dag igår.
Det går alltid över.
Vi vet det, både Lisa och jag.
Vi säger inget.
Vi bara vet, att i morgon ska vi göra ett bättre jobb, båda två.
Jag toppade formen och Lisa gjorde samma.
Det är, i och för sig, betydligt större, och mer imponerande, när hon gör det.
Efter frukost rullade vi ut mot vackra Strandvägen, mot Kolmården.
Det är bara vi i den vackra julisolen utmed Bråviken.
Två själar i ro.
"På promenad...genom stan..." med Gessle på radion.
Vi gillar den båda två och sjunger med.
Leendet i backspegeln gör min dag.
Hon är glad, den lilla tjejen.
Det är vackert.
Det blir inte vackrare för en pappa med en autistisk flicka.
En flicka som är ett enda stort leende.
Hon kräver inte så mycket egentligen.
Men gränsen är hårfin.
Det kan braka loss när som helst.
Det gäller att ta vara på de små, fantastiska stunderna.
Jag tror vi är rätt bra på det, Lisa och jag....

6 kommentarer:

  1. Ja det tror jag absolut att ni är! Ni är världsbäst på ert liv!
    Så söt och glad där i backspegeln :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Lisa och du hör ihop! Ni klarar allt! Även jobbiga dagar. Kram Ewa

    SvaraRadera
  3. Ja Ewa, som Knoll o Tott, eller nåt! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni har haft en bra dag idag :)
    Livet är som en berg-och dalbana.... Skönt att läsa och känna igen sig och veta att man inte är ensam i detta annolunda liv som vi lever.
    Vi är uppe på toppen för tillfället och livet känns underbart. Det beror på att Elias mår bra och är ganska lugn och glad. Vi har semester och han vet att han inte ska till dagis och den röriga värld som finns där, han är lycklig! När är Elias lycklig är vi alla lyckliga :)

    Jenny

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra Jenny!
    Hoppas det håller i sig för er allas skull!
    Det gäller att njuta och vila när tillfälle ges!

    Thomas

    SvaraRadera