tisdag 8 december 2009

Vem ska man tro på...!???

"Klimathotet handlar inte om vetenskap utan om politik. Ingen annan fråga i historien har fått så mycket politisk uppmärksamhet som denna. Klimathotet, ger politiker enormt mycket makt."
De raderna kom till mig från en läsare....
Ingen har undgått toppmötet i Köpenhamn, och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vad jag ska tro.
Självklart ska vi vara rädda om miljön, men ju mer jag tar del, desto mer skeptisk blir jag.
Miljöminister Andreas Carlgren blev smått förlöjligad av SVT:s Uppdrag granskning, där forskare och klimatexperter visade på hur lite koll vår miljöminister har.
Mycket snack alltså, och miljösatsningar i miljardklassen som INTE förbättrar miljön!!!
Och vad är det som säger att Barack Obama kan genomföra något i det stora landet USA.
Och varför tror jag att alla miljöpengar till U-länderna går till limosiner till gamarna med k-pist och militär makt...?
Nej, nu blev jag lite för negativ, kände jag.
Hurra för miljötoppmötet i Köpenhamn...eller nåt.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt, Thomas. När stora pengar och mycket makt står på spel måste alla vara kritisk tänkande. Det är det minsta man kan begära.
    Kul blogg. Ska titta in här oftare.

    /Fusklappen på Moderskeppet :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Trevligt med nya läsare!

    SvaraRadera