måndag 14 december 2009

De första stegen på dansgolvet...

Jag såg Dansbandskampen på tv i lördags.
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det. Men det var faktiskt det enda som tilltalade mig denna lördagskväll.
Och jag fastnade.
Det ska sägas med en gång. Jag brukar få svåra utslag av dansbandsmusik.
När Vikingarna, Schytts och Flamingokvintetten rullade på 78-varvaren hemma i Klockaretorpet, låste jag in mig på mitt rum.
Mina öron klarade inte av eländet.
Men nu är det 2009.
Bandet Blender från Hudiksvall drog av en cover. Och gjorde det väldigt bra.
Tjejen lyste som en riktig stjärna, och utslagen uteblev.
Antingen har dansbandsgenren bytt uttryck eller också börjar jag bli jävligt mossig.
Jag skiter i vilket.

3 kommentarer:

  1. Nä THOMPA!!!!
    Det där är första steget mot ålderdomen! Sluta upp med det genast!

    SvaraRadera
  2. ...men jag ÄR ju gammal...:-)

    SvaraRadera