fredag 11 december 2009

Han vann slaget vid Stångebro...

Järnvägsspår är den ultimata öppningslåten bara ett stenkast från järnvägen vid Stångebro.
Linköpingssonen trivs på hemmaplan, det märks.
Bilder från hemkvarteren rullar på storbilden och Winnerbäck gör ett ärligt försök att charma sin hemmapublik.
Cloetta Center känns dock numret för stort denna decemberkväll.
Det är bara riktigt hett längst fram där tjejerna hoppar och sjunger med i alla låtar.
Med Kom ihåg mig och Solen i ögonen når konserten sin absoluta höjdpunkt.
Det finaste jag tar med mig mot Norrköpingsnatten är ändå Lars Winnerbäcks anektot från barndomen då han vägrade dansa runt granen och snuvades på en godispåse. Passningen går direkt till mediakåren.
– Varför ska jag dansa runt den där granen nu när jag är 34 och inte behöver det, säger han. Jag kan köpa min egen godispåse.
Det känns ärligt och genuint rakt igenom.
Lars Winnerbäck är störst just nu. Inget snack.

2 kommentarer: