tisdag 1 december 2009

Små, små rader av snus...

Så här fint ligger de små påsarna.
Märket är General portion white, och innehåller mindre nikotin än min förra följeslagare, namne utan tilläget white.
Mätsiffror som TV4:s Kalla fakta tagit del av visar att de storsäljande portionssnusen General och Ettan innehåller över 80% fritt nikotin. Men detta informerar man inte konsumenterna om.
Jaha, tänkte jag, de är fula de jävlarna på Swedish Match.
- Det är ju någon form av demon man har inom sig, säger konsulten Jakob Hellman, 30, som sedan i våras kämpar för att bli kvitt sitt snusberoende, till TV4.
I General White, med de fina raderna av snus är bara 32% av nikotinet fritt.
- Det här är en nybörjarprodukt anser jag, säger Greg Connolly på Swedish Match.
Jag kör gärna nybörjarsnus, för jag mår mycket bättre nu, efter en månad i nybörjarstadiet.
Tack TV4 och Kalla fakta.
http://www.tv4.se/1.1289455

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar