torsdag 6 maj 2010

30 minuter

En barnläkare och en expert på brittisk politik satt sminkade utanför studion.
Jag var sist ut i programmet.
Barnläkaren och jag hade beröringspunkter.
Han frågade hur det är att vara förälder till ett annorlunda barn.
Jag frågade hur det är att leverera beskedet till föräldrar, att de har fått ett barn som inte är vad de hade väntat sig.
Det blev en givande pratstund innan proffsiga programledaren Caroline Lindblad kallade till sändning.
Tv- Hjelm kom förbi och tittade i boken som ska tryckas.
Han gillade det han såg.
Han hyllade framförallt tre av bilderna i boken.
Han gillade verkligen dem.
Det kändes så ärligt.
Hon tror på min bok om Lisa.
Jag är glad att just han gav första responsen.
För han vet vad han snackar om.
Jag hoppas att han har rätt.
Att sitta i studion är inte bekvämt, trots en duktig programledare.
Jag skulle ljuga om jag sa nåt annat.

www.30minuter.nu

6 kommentarer:

  1. Sändes det igår, onsdags? Verkar inte finnas upplagt på programmets hemsida. Bara program från tisdag och torsdag. Synd.

    SvaraRadera
  2. Ligger ute nu Ullis om du vill se!
    http://tinyurl.com/36a92a8

    SvaraRadera
  3. Hej
    såg precis inslaget. Bra ! .tyckte du såg bekväm ut .-)

    hälsar
    Fredrik Hjelm
    Uppsala

    SvaraRadera
  4. Hej
    Det gjorde du jättebra! Bra och viktigt....roligt att det blir en ny bok!
    Är lite stolt över dig....!!!!!
    Från Carola

    SvaraRadera
  5. Tack, Carola!
    Du har ju skolat mig...;-)
    Kram

    SvaraRadera