fredag 24 augusti 2012

Vi hoppas på en tryggare tid...

Som att sätta dig i ett främmande land, med ett främmande språk, utan kläder och pengar. Det är den bästa liknelsen jag kommer på. Lisa har bytt skola. Hon har bytt ut alla fröknar och ordet skola får ett helt nytt innehåll för en liten autistisk flicka. Den gamla tryggheten blåstes bort och den lilla flickan upplever kaos. Det är möten med nya skolan. Det är samtal med alla i LSS-staben i Söderköping. Det är möten inbokade på högsta instans i Norrköpings kommun. Det är korttidschefer och deras chefer. Och mitt i allt står en söt liten Lisa som bara kräver en sak. Trygghet. Hennes ögon är trötta. Hon kämpar för att förstå vad som händer. Vi kämpar för att hon ska få trygghet. Vi ger henne all kärlek när hon är hemma. Vi ger henne all kärlek när vi går ifrån jobbet för att skjutsa henne mellan skolan och korttidshemmet. Vi gör allt vi kan. Vi hoppas på en tryggare tid...

4 kommentarer:

  1. Hej lysande stjärna i Lisas liv, Thomas!

    Ja...jag vet inte vad jag ska skriva...kan inte ens tänka mig vad Du går igenom just nu.

    Mitt hjärta blöder för Dig och för Din älskade familj.

    Om man kunde ge bort sin styrka och kraft så skulle jag ge Dig min.

    Varmaste tankar och kramar/F

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt stöd!
    Det värmer och ger kraft!

    Kram/ Thomas

    SvaraRadera
  3. Åh stackars lilla Lisa!
    Jag går ont i magen när jag tänker på omställningen som hon går igenom, tillsammans med tonårsproblem...
    Mitt hjärta blöder för er alla!
    Många styrke kramar / Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack fina Sandra!
    Det värmer!

    Kram/Thomas

    SvaraRadera