lördag 21 juli 2012

Vi träffade den fantastiska kvinnan idag...

Det finns en kvinna som läser min blogg. Hon har ingen dator, ingen bil. Hon tar bussen till Stadsbiblioteket i Norrköping för att läsa min blogg. Det blir svårt att hantera, svårt att förstå. Hon har blivit fascinerad av berättelsen om Lisa och all kärlek som ligger bakom. Vi träffade den fantastiska kvinnan idag. Hon följer inte bara livet med Lisa. Hon hjälper äldre i sitt område. Hon handlar åt dem, när de inte orkar själva. "Jag vill köpa något till Lisa" sa hon idag, när vi mötte henne. Det blev en ros till Lisas vackra hår. Hon har inte träffat Lisa, men visar en värme och kärlek som är unik. Jag blir varm och glad. Kvinnan vill vara anonym. Jag ville fånga en bild på Lisa med den fina rosen. Bara för att visa min tacksamhet, för värmen från den anonyma kvinnan... Det är stort, det är vackert...

9 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att det finns människor som är som denna kvinnan.. Det finns hopp om mänskligheten..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är lätt att bli glad då Maria...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vacker blomma i vacker flickas hår. /Julia

    SvaraRadera
  4. Stort Tack för Dina underbara ord!

    Livets stora gåta enligt min uppfattning är:

    Vill du vara glad själv, får du först glädja andra. Och de enda sakerna som vi behåller för evigt är dem vi ger bort.

    Lisa är den enda som någonsin har rört vid mitt hjärta och det kommer alltid att tillhöra henne.

    Allt gott till Dig!

    Kram till hela familjen/den anonyma kvinnan

    SvaraRadera
  5. Tack själv!

    ...och kloka ord från dig! Tack, jag tar med mig orden!

    Kram/ Thomas

    SvaraRadera
  6. Plötsligt finns de där : )

    SvaraRadera
  7. Finaste tjejen i världen!!!

    SvaraRadera