onsdag 25 juli 2012

Det är lätt att bli tacksam för årets vackraste sommardag...

Ett finger i luften betyder kiss i vattnet. En ny erfarenhet för mig idag, i en sjö utanför Kisa. Ellis tog emot på sommarstället på årets vackraste sommardag. Ernst stod och stekte köttförs i uteköket när kossorna passerade. Jag trodde att jag var mitt i en tv-inspelning. Men kocken heter Thomas och är inte barfota. Ernst har inte Foppa-tofflor. Thomas är, förresten, betydligt snyggare än Ernst. Bara en sån sak. Ellis är en bra värd och fin vän. För hon är nästan lika tokig som jag, och då känner jag mig bekväm. Jag har en busig dotter, precis som hon. De hittar varandra, förstås. En hel drös med hästkrafter tog oss ut via bull-ön till klipp-ön. För Thomas är inte bara kock. Han hanterar hästkrafter med känsla. Bull-ön åker man till och äter bullar. Klipp-ön åker man till när det ska hoppas från klippan. Det är självklarheter hos familjen Lindroth. Lika självklart som att ett finger i luften betyder kiss i vattnet. Det är värme och kärlek rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar