torsdag 28 juni 2012

Jag är hennes största fan. Jag tror jag förmedlade det...

"Skulle du kunna leverera sängen, jag har ingen bil?" Mejlet kom igår. Jag hade fotat Linneas våningssäng och lagt ut på Blocket. Hon frågade snyggt och jag pratade med en av hennes söner i telefon. "Jag bor i centrala Norrköping, skrev hon." Självklart levererar jag, skrev jag tillbaka. Jag anade brytningen, jag hörde barnen i bakgrunden. Jag hade gjort min bild. Sexbarnsmamman mötte mig med ett leende. "Hedersrelaterat våld", svarade hon på min fråga hur hon hamnade i Norrköping. Näst äldste sonen mötte upp och hjälpte till att bära in sängen. Mamman hade energi för många. Jag kan inte låta bli att bli imponerad och samtidigt förbannad. Jag mötte sexbarnsmamman med all respekt jag hade med mig denna juniförmiddag. "Min nioåring har cancer. Vi kämpar för att han inte ska bli den tomma stolen", säger hon när vi bär in sängen. Hon tackade i ett sms för att jag levererade sängen, och önskade mig och familjen allt gott. Jag hade önskat att jag kunde göra mer. Men sexbarnsmamman är van att kämpa i motvind. Jag är hennes största fan. Jag tror jag förmedlade det...

4 kommentarer:

  1. Tror du förmedlade det! Hon fick inte bara en säng, utan också respekt och värme! Vill tro att fler och fler tänker och handlar som dig....då blir det en vacker värld! Ha det gutt! Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna!
    Fint av dig!
    Kram/Thomas

    SvaraRadera
  3. Thomas,det är en stor ära för mig att få läsa Din lärorika blogg.

    Ditt kärleksfulla ord och meningar är en lampa för min fot och ett ljus för min stig.

    Jag har lärt mig så mycket av Dig och blivit en bättre människa.

    Du sprider så mycket kärlek och godhet som gör mig mycket glad.

    Du är en förebild som en fantastisk och kärleksfull människa som existerar på denna jord.

    Den kärlek som Du ger i omtanken om andra ger lärdom om hur vi ska vara mot varandra.

    All heder åt Dig!

    Med många varma hälsnig och kramar till Dig/F

    SvaraRadera
  4. Oh, Tack för dina fina ord!
    Och tack för att du läser och kommenterar..
    Då känns det ännu viktigare att sätta ord på verkligheten som finns nära.
    Och om jag kan sätta ord på vad många tänker är jag förstås tacksam.
    Kramar till dig!

    /Thomas

    SvaraRadera