fredag 12 mars 2010

Telia hade inte sin bästa dag...

Telia ringde upp och erbjöd ett nytt modem till den bärbara datorn.
Det skulle vara dubbelt så snabbt och bara kosta 50 kronor i månaden.
Bra, tänkte jag. Det är det ju värt.
Modemet fungerade några dagar...
..sedan kom ett brev som sa att just den serien jag fått hade något produktionsfel.
Ett uppdateringsprogram hämtades på Telias hemsida.
Funkade? Nej.
Telia Support hänvisade till närmaste Teliabutik.
Butikskillen kunde inte uppgradera och frågade om kvitto.
Nej, men jag har det här brevet från Telia som säger att det är fel pådet här modemet.
Mitt namn och adress står på pappret. De vet ju att jag har betalat för det.
Nej.
Dagen efter med kvitto i handen fick jag ett nytt modem.
Det funkade, men med halva hastigheten jämfört med mitt gamla.
Eh...?
Support på mobilt bredband bekräftar, men kan inte säga upp abonnemanget.
Efter timmar i kö, omkopplad...ja, du vet.
Kundtjänst: Nej, det kan vi inte göra...
-Koppla mig till Reklamationsavdelningen, tack.
...och där möts jag av en person som fattar...ingenting.
Jag kan inte det tekniska säger hon...
-Nej, men dina tekniker har just bekräftat, säger jag och FÖRTYDLIGAR:
JAG HAR KÖPT EN VARA SOM UTGES VARA DUBBELT SÅ BRA MEN ÄR HÄLFTEN SÅ BRA....JAG HÄNVISAR TILL MARKNADSFÖRINGSLAGEN....OCH VILL AVSLUTA ABONNEMANGET.....
"Det här är inte min avdelning...jag kan inte det tekniska....
Eh...?

Sökes: Personal till Telias Reklamationsavdelning.
Krav: Du ska kunna säga ditt namn.
Övriga krav: inga

2 kommentarer: