måndag 15 februari 2010

Hallå där Idol-Calle...

som ska spela med sitt band på Skandiateatern i Norrköping på fredag.
Hur är läget?
– Det är jättebra.
Du spelar i Norrköping på fredag?
– Ja, vi kommer att bjuda på lite låtar från Idol. Annars blir det blues/rock-inspirerat med flera egna låtar. Och kanske någon visa. Den som gillar gitarrsolon kommer också att få sitt.
Vad betydde Idoltiden för dig?
– Allt. Jag hade inte varit nåt utan Idol. Man tvivlade ibland på konceptet men jag är glad att jag ställde upp.
Din egen utveckling från en blyg kille till världsvan på scenen?
– Ha ha, ja det är många som säger det. Jag vet faktiskt inte vad som hände där. Det bara kom.
Berätta om bandet.
– Vi heter Calle Kristiansson & the Undervallýs. Vi startade ett åt innan Idol och hann spela in en demo. Vi är fyra stycken, men ibland sex när körtjejerna kan vara med.
Vilka svenska musikförebilder har du?
– Cornelis Vreeswijk och Lars Winnerbäck. Winnerbäck är grym. Jag träffade honom på Grammýsgalan för tre veckor sedan. Jag samlade mod till mig och gick fram och hälsade på honom. Vi pratade i några minuter.
Vad vet du om Norrköping?
– Ni har spårvagnar. Och så är det rivalitet mellan Norrköping och Linköping har jag hört.
Lycka till på fredag. Och välkommen till Norrköping.
– Tack så mycket.

Thomas Filipsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar