tisdag 28 december 2010

Tre år. Det är snittet, som jag har legat efter...

Jag är en slowstarter.
Jag hade en t-shirt med budskapet "Vi behöver varandra" i fyran.
Jag hade blåa manchesterbyxor med muddar i sjuan.
Ingen annan hade det.
Jag har aldrig varit inne, trendsättare eller först med nåt. Jag är en tänkare.
Tre år. Det är snittet, som jag har legat efter.
Jag hittade Winnerbäck, tre år efter alla andra.
Men nu, är jag såld.
När alla andra lyssnar på annat som är inne.
Jag skiter i det. Inte på ett kaxigt sätt.
Jag bara inser att jag är sen. Jag är helt såld på Linköpingsgrabbens texter och låtar.
De tre dvd:erna är sönderspelade, typ.
Jag trodde att det skulle gå över, men det gör inte det.
Varje gång huset är tomt rullar tonerna, från en av landets största, faktiskt.
Jag känner igen tankarna, jag kan identifiera mig med texterna.

Just nu återupplever jag sommarens underbara konsert från Stångebro.
Jag ser sommaren, ljuset och minnena.
"Jag får en doft av sommarens sista dagar....."

Det är vackert så här i vintermörkret.

8 kommentarer:

  1. Tre år räcker inte....


    en som sätter tränder, :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, skönt att du sätter trenderna!
    När jag gick i skolan stavades trender med e....

    SvaraRadera
  3. Vad då ute? Winnerbäck är kung! Nu och för all framtid...Amen / kram Mia

    SvaraRadera
  4. Gör som min mamma alltid gjort, säg att du ligger tio år före istället. Winnerbäck är och förblir nummer ett för mig.

    SvaraRadera
  5. Härligt Mia och Malene!
    Ni har koll. och tack för tips!

    /Thomas

    SvaraRadera
  6. Du är ganska lik min son får jag en känsla av, han är många år efter och bryr sig inte om några som helst trender, han går sin egen väg i sin egen takt och är mer en nöjd med det, och Winnerbäck tillhör en av favoriterna.......
    Kram till dig

    SvaraRadera
  7. Ja du Thomas när Winnerbäck väl har satt sig i hjärtat så är han där för att stanna. Det första jag gör när jag är ensam är att sjunga med för full hals i hans texter och drömma mig bort att jag är en av tjejerna vid hans sida på nån konsert löjligt jag vet, men underbart.
    Du kan tänka mig hur mitt mamma hjärta smälte när Tilde 2 år sjöng med när en av hans konserter visades på tv.
    /Bente

    SvaraRadera
  8. Ja, det finns tydligen flera av oss Annelie...;-)
    Kram!

    Vackert Bente! Vackert!

    SvaraRadera