torsdag 9 december 2010

Så nu har jag ätit sushi två gånger...

Så har det hänt.
Sådär en fem år efter att det blev trendigt att äta sushi.
Jag brukar vara så. Jag är lite antitrend.
I Konsumbutiken låg förpackningen och liksom skrek på mig.
"Fegis, prova då!"
60 kronor fattigare dukade jag upp fatet, alldeles ensam på redaktionen.
Kallt ris och rå fisk, blandat med någon vinägersörja.
"Hur kan du inte tycka om fisk?", är frågan jag har svarat på några tusen gånger.
Jo, rökt och gravad lax funkar, och rökt sik. Men sen är det stopp.
Sushin ville liksom aldrig ta slut på fatet.
När kommer det goda, undrade jag i min ensamhet...
Det kom inte.
Så nu har jag ätit sushi två gånger.
Första och sista.
Gäsp.

2 kommentarer:

  1. Jag åt sushi för första gången förra veckan.. Visst tyckte jag det smakade ganska bra men inte så gott som alla skriker ut att det är.. Överskattad rätt.. Finns ju godare maträtter :-)

    Ha en fin fredag..

    //Mia

    SvaraRadera
  2. Bra där Mia!
    Då är jag inte ensam!
    Ha en fin fredag själv!

    /Thomas

    SvaraRadera