måndag 27 december 2010

Det är så jag vill ha det...

Nyhetschef idag. Undrar när dom ska avslöja mig.
Men chefen har förtroende och släpper styrspakarna.
Jag har kanske största kravet på mig själv, så det får gå för denna gång.
Kommer från en underbar massage på jobbet.
Kroppen behöver det där. Och själen.
-En del tycker inte om beröring, säger massage-Sussi. Det gör jag.
Avslappnad och fin kom jag hem till ett tomt hus. Tjejerna är på andra äventyr.
En fantastisk känsla. Det händer inte så ofta.
Tre vilda tjejer brukar dominera syret i villan.
Tyst och tomt. Ovant men underbart.
Friheten finns där, att göra vad jag vill.
Det behöver inte bli så dramatiskt, men möjligheten finns. Det är gott nog.
En ensamhet med guldkant. Den är bäst.
Den ofrivilliga ensamheten, över tid, skulle jag aldrig klara av.
Men om ett par dagar är de tillbaka. Tjejerna.
Det går från 0-100 på 2 sekunder.
Det är hormoner. Det är bokstäver.
Det är det jag är van vid.

Det är så jag vill ha det.

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen underbart, den frivilliga, tillfälliga ensamheten.
    Tyst
    tyst
    så tyst!
    Ovant med skönt, inga måsten, inga krav, ingen som ständigt kräver närvaro eller uppmärksamhet!
    Njut!
    Men så saknar man ändå lite, smyger in i de tomma rummen...ler lite längtansfullt!
    Ha en skön tillvaro//Lena

    SvaraRadera
  2. Mmm...jag njuter Lena!
    Du vet vad det handlar om!
    Och du vet att vi måste ta hand om stunderna, som gör oss hela igen...

    Du med!

    /Thomas

    SvaraRadera
  3. njut av lugnet före stormen. Tiden är guld värd.

    SvaraRadera
  4. Absolut, Tack! det ska jag göra!

    /Thomas

    SvaraRadera