torsdag 3 september 2009

Puls på jobbet...

"Väpnat rån på Linden", stog i ett sms från redaktionen.
Polisbilen med blåljus åkte förbi i samma sekund.
Jag var på väg till ett annat jobb med kameran på axeln.
Jag bytte riktning och äntrade varuhuset.
"Se upp, det har varit skottlossning", sa nästa sms.
Det luktade krutrök i entrén. Vid butiken stog poliser, journalister, butikschefen och nyfikna människor.
Glassplitter på golvet vittnade om rånarnas fångst i klockaffären.
Kriminaltekniker dök upp och påbörjade sitt jobb.
Jag sköt några bilder och gick tillbaka till redaktionen.
"Trolig flyktbil på Kungsgatan", sa polisradion. Jag greppade kameran och hoppade in i bilen.
Ungefär samtidigt med polisen var jag där.
Men för sent, förstås.
Ingen rånarbild denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar