torsdag 28 januari 2010

Sally älskar snö

"Jag vill att du går ut med kameran och tar lite snöbilder", sa nyhets-Micke.
Det blev en promenad på två timmar innanför Norrköpings Promenader.
Jag halkade två gånger, men fick hem några fina bilder.
Göran Carlsson skyfflade bort snö framför några portar på Drottninggatan.
– Jag tycker om det här. Normalt jobbar jag med att beskära träd, men när det blir så här mycket snö blir det snöröjning istället. Fem gamla tanter har ringt och bett mig skotta idag, säger han.
Hunden Sally stortrivdes i lössnön på Skolgatan.
– Hon älskar snö, säger husse.
På Stortorget hade några dagisbarn samlats för pulkaåkning.
– Kolla vad jag kan, sa en liten kille och kastade sig framför kameran.
63 centimeter snö i Valdemarsvik, sa meteorolog-Alexandra.
Men rekordet i Östergötland är från 1969 och på 100 centimeter.
Då trampade jag runt i blöjor, eller cellstoff, som morsan säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar