tisdag 19 januari 2010

"Dålig på lite av varje"

Är du journalist? frågade design-Eriks flickvän.
Nae...vet inte, jag jobbar som journalist men är inte utbildad, svarade jag.
Jag är utbildad lärare, så jag är nog lärare, fast jag jobbar inte som det, fortsatte jag.
Och där kom diskussionen igång.
Ja, vad fan är man? Spelar det nån roll egentligen?
- För Pelle är det viktigt. Han vill kalla sig doktor Pelle Björkman, sa design-Erik.
-Och vad fan är jag? undrade journalist-Henka som jobbar i klädbutik.
Jag själv har jobbat i sex olika branscher och har utbildning till fyra yrken.
Jag skiter i titlarna och nöjer mig med att vara dålig på lite av varje...

3 kommentarer:

  1. Haha underbart! Klockrent inlägg!

    SvaraRadera
  2. Meh Thompa, har du glömt att John och jag dubbade dig den där kvällen på Durken för länge sen...? Du är journalist. Punkt.

    SvaraRadera