tisdag 10 juli 2012

Jag tröttnar fortare på kultureliten än jag tröttnar på Måns Selmerlöv på Skansen...

1. 7 miljoner svenskar ser på Allsång på Skansen i kväll. 1. 7 miljoner idioter säger någon, eller i alla fall flera som jag känner till. En halv miljon färre ser på Morden i Midsommer. Det erkänner man gladeligen. Men Allsång på Skansen, ser man inte... För Allsång på Skansen är inte kultur. Det är töntigt, säger dom. Men nu är töntigt helt plötsligt trendigt, skriver Aftonbladet. Kommer att tänka på Marcus Birros kamp för att bli accepterad i kultureliten. Jag stödjer hans kamp, givetvis. För vem är tillräckligt kunnig, fin, eller trendig att avgöra vad som är den rätta kulturen? Jag tröttnar fortare på kultureliten än jag tröttnar på Måns Selmerlöv på Skansen. Men det är min obildade bild. Jag sympatiserar mer med Allsångstittaren än de som analyserar svårmod i litteraturen. Alla har sin plats. Alla har rätt till sin kultur. Men såga inte andras kultur. Då blir jag sur..

4 kommentarer:

  1. Varför är det ena bättre än det andra, det avgör ju mottagaren! Varför se ner på något som någon annan gillar, alla kan vi välja vad vi ska se på. Många väljer Allsång på Skansen! Det är sommar, tradition och våra fina artister får visa upp vad de kan i sommarkvällen! ....allsång i mitt hjärta!/Julia

    SvaraRadera
  2. Så rätt Julia! :)
    /Thomas

    SvaraRadera
  3. Så vackert skrivet....

    Dina ord går rakt in i hjärtat.

    Tack för att Du finns, Thomas.

    Vi behöver faktiskt många såna som Du och Marcus birro i det här landet.

    Bästa välgångsönskningar och kramar till/F

    SvaraRadera
  4. Bästa välgångsönskningar och kramar till Dig/F

    SvaraRadera