måndag 30 juli 2012

Det kan bli bra. Körschemat är klart...

Han hade hela familjen i sängen när han blev plockad. Klockan var strax innan nio i lördags morse, två veckor innan bröllopet. "Jag var faktiskt förbannad", sa Danne när 18 grabbar mötte upp. Han hade trott att det inte skulle bli nåt. Zumbafröken gillade Dannes minimala klädsel. En sån där klassisk slimegrön sak som inte lämnar något till fantasin. Dannes svettiga vältränade kropp fick zumbafröken i gung på nåt sätt. Det är sant. "Blev det inte lite pinsamt?" sa svåger-Henka efter passet. Han satte ord på våra tankar. Barberar-Dennis, närmare 60-strecket, tog emot för rakning med kniv. "Ni måste bli medlemmar, så att jag kan öppna baren", sa han och skrev medlemskort i högt tempo. Rakningar, hår-styling, öl, whiskey och grabbsnack under några timmar, lämnade ingen oberörd. Kvällen och natten avrundades på Kingfelts sommar-ö mitt i St.Anna skärgård. Bestman -Johnny dominerade tillställningen. "Han är bra på allt", sa Danne om närmaste vännen. Så sant. Bestman-Johnny var kung i vattnet på en wakeboard-bräda. Han ledde allsången med gura och sång. Lägg därtill en vältränad kropp och en personlighet som får vem som helst ödmjuk. Jag har inte pratat med Danne efter svensexan, men jag tror att han är nöjd. Jag har träffat 18 trevliga grabbar som är bjudna till bröllopet. Jag räknar med dubbelt så många trevliga damer den 11 augusti vid kanalmagasinet. Och en drös gubbar, med respektive. Det kan bli bra. Körschemat är klart...

2 kommentarer:

  1. Till brudparet:

    Vid altaret tillsammans
    ni nu ska knyta band
    ett evigt trohetslöfte
    med ringar på er hand
    låt kärleken få blomma
    låt den växa stor och stark
    då klarar ni det bättre
    när det blåser hårt på mark
    Glöm ej att strö ut rosor
    i ord av kärkek sann!
    Säg ofta vackra orden
    vi älskar jo varann!

    Jag önskar Dig och brudparet all lycka.

    Kram/F

    SvaraRadera