tisdag 27 mars 2012

Vi längtar och vi väntar. Det är nog så det är....

Det rullar på. Jag undrar ibland.
En lång väntan på våren. En lång längtan och väntan på något där fram i tiden.
Nu är våren här. Det blir bara bättre.
Det blir inte så mycket bättre än när björkarna slår ut.
Vi är snart där.
Det går snabbare än lönen försvinner på kontot.
Det går från ljusgrönt till mörkgrönt på bara några dagar.
Man måste hänga med.Man måste hänga med att njuta.
Annars är man lost, och midsommar passerar.
Att det ska vara så svårt att stanna upp när vardagen rullar.
Man väntar på nästa steg, liksom.
"Jag längtar till snön", säger Linnea mitt i sommaren.
"Jag längtar till sommaren", säger Linnea mitt i vintern.
Det är nog så det är.
Vi längtar och vi väntar.
Jag har en stolpe där mitt i sommaren.
Det är mitt nakenbad innan sommaren tar slut.
Ett nakenbad i havet, i en sjö eller i värsta fall i kanalen.
Det spelar ingen roll. Jag har hållt på med det i många år.
Det är min väntan och längtan.
Undrar om de går med på mitt krav, där på hemmet när jag har passerat 80!?
"Mitt nakenbad", skriker jag...

Haha,vi får se...

2 kommentarer:

  1. Haha, klockrent med nakenbad. Låter som en utmärkt grej. Bara man får vara i fred. :-D

    Men, visst är det märkligt att man alltid tycks leva i morgondagen? Det är klyschornas klyscha, men varför kan vi inte leva idag, i högre utsträckning? Om vi inte lever idag och vi ständigt längtar efter imorgon, när lever vi då egentligen?

    Märkligt, det där. :-)

    SvaraRadera
  2. Dina tankar är mina, Mozart! ;-)

    SvaraRadera