fredag 30 mars 2012

-Du är snygg pappa, men jag är snyggare...

Jag ringde farsan.
Vi löspratade en liten stund.
Sedan kom frågan.
-Ville du något speciellt?
-Nej, skulle kolla läget lite bara, svarade jag.
-Kom ner på en öl, kontrade gubben.
Det är inte ofta det händer. Det är fullt upp.
Jag tog Linneas cykel och var på plats på mindre än en minut.
Vi pratade gamla minnen, från min barndom.
Det är enkelt och värdefullt.
Jag är glad att de finns där, mina föräldrar på behörigt avstånd.
Men ändå så nära.
Mamma tog diskret en liten longdrink på burk.
Hon rättade gubben, när han skarvade lite på sanningen.
Precis som förr.
Gubben skarvar och mamma rättar.
Jag är en del av båda. Jag är glad för det.
De har bra och dåliga egenskaper, båda två.
Jag fick deras bästa egenskaper, om du frågar mig.
Det ska nog vara så.
Min dotter säger lika dant...
-Du är snygg pappa, men jag är snyggare, säger hon.

Jag gillar det där...

8 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Jag önskar att mina föräldrar fanns kvar så jag också kunde göra så där...eller bara ringa! :o(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, blev lite många kramar där Lotta!
    Men, ok, jag bjuder på det! :))

    SvaraRadera
  3. Thomas, Du har tur som har Dina föräldrar vid liv.

    De är livets största gåva och man ska ta vara på den tiden man har med dem.

    Lyckligast är dem som har sina föräldrar vid liv och kan vända sig till dem när livet är som svårast.

    Jag önskar jag hade samma tur som Dig och kunde dela mina känslor med mina bortgångna föräldrar.

    Nu blev jag tårögd av saknaden och längtan efter dem.

    Saknaden är betydligt stor som skär i hjärtat.

    Därför vill jag att Du och de andra lyckligt lottade ska vara rädda om sina älskade föräldrar.

    Med många varma hälsningar och kramar.
    /F

    SvaraRadera
  4. Glad påsk!

    Jag önskar Dig och Din familj en riktigt trevlig helg.

    Njut av värmen och kärleken tillsammans!

    Påskkram /F

    SvaraRadera
  5. Detsamma till dig! :))

    Kram/Thomas

    SvaraRadera