lördag 17 september 2011

Nöjet är på min sida, liksom..

Clara, fyra år ser på barnprogram. Hon har bäddat framför tv:n.
Isac, åtta år, bygger hus med Mulle Meck på datorn.
Evelina och Linnea är inne på Stardoll och fixar klädgarderoben.
Micke ringde och frågade om jag kunde vara barnvakt på lördagskvällen.
-Du står överst på listan över tänkbara barnvakter, sa Micke.
Oh, shit, vad glad jag blir, tänkte jag.
Självklart är jag barnvakt till fantastiska ungar.
Jag har varit här förr.
De ser mig knappt, men de vet att jag är här.
Jag har bokat in en fotbollsfight på Playstation med Isac i kväll.
Vi gillar fotboll han och jag. Vi gillar varandra.
Han är sonen jag aldrig fick, men får låna ibland.
Fia har gjort en pizza och ugnen är på.
Jag är barnvakt, men ändå inte.
Nöjet är på min sida, liksom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar