fredag 30 september 2011

Jag hoppas att de hittar nåt bättre...

Juan hällde upp sin 543 251:a öl i baren på Calas de Mallorca.
Poolen vid hotellet, ett stenkast från Medelhavet, hade gjort honom apatisk.
Jag förstår honom. Det spelar ingen roll vilken omgivning du har. Det kan lätt bli för mycket.
Juan, 53, med en frilla som skulle kunna tjänstgöra som mikrofonskydd på SVT, var trött.
Medelhavet med turkost vatten och klarblå himmel kan också bli tristess.
Den söta flickan i restaurangen gick runt som en robot. Hon var ruskigt effektiv.
All inclusive är inte hennes favorituttryck. Hon bara gör sitt jobb.
Fulla tyskar som spelar Bingo och har ett beteende som platsar i förskolan,
fulla, feta engelsmän som dominerar poolområdet, kan få vem som helst att må illa.
Jag vill inte byta med lekledarna på hotellet. De höll god min, de får betalt.
Men alla vi andra som är på semester, har det bra.
Vi hinner tröttna på buffén med pizza-slize, rå lök och gratis öl.
Men Juan i baren och den söta tjejen i restaurangen är inne på månad åtta.
Jag skänker en tanke till dem.

Jag hoppas att de hittar nåt bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar