onsdag 25 november 2009

Att leva med panikångest

Hon har levt med panikångest i 16 år.
– En rysning genom kroppen. Från magen och ut i hårfästet. Sedan kommer paniken. Så beskriver Carina sin panikångest.
– Jag kan inte åka buss, då har jag inte kontroll. Jag kan inte gå av när jag vill. Och jag kan fortfarande inte veckohandla. För vad händer om jag står där med en full kundvagn i kön och får panik? Ska jag lämna tillbaka alla varor då? Man tänker så ologiskt i en sån situation, säger Carina.
Hon var 19 år när hon fick sin första attack.
-Som att gå in i en glasvägg, minns hon.
Men Carina har valt livet.
-Jag ser till att hela tiden ha något att se fram emot, säger 35-åringen.
Carina är en förebild på många sätt.
http://www.extraostergotland.se/Default.aspx?a=5653256

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar